вівторок, 9 грудня 2014 р.

Тема 15. Технічне обслуговування і поточний ремонт системи живлення двигунів, що працюють на газовому паливі







Технічне обслуговування

ЩТО

Оглядом перевіряється:
  • кріплення газових балонів і герметичність з’єднань усієї газової системи.
  • геометричність арматури балонів і витрачених вертикалів.
  • з’єднання бензопроводів і електромагнітного клапана-фільтра.

ТО-1

Крім робіт, передбачених ЩТО, перевіряється:
  • робота запобіжного клапана газового редуктора високого тиску
  • Змащується різьба штоків магістрального, наповнювального та витратного вентилів
  • герметичність газової системи
  • пуск і робота двигуна на холостому ходу як на газі, так і на бензині
Обов'язкове проведення очищення й встановлення на місце фільтрувальних елементів магістрального фільтра та фільтра редуктора високого тиску.

ТО-2

Крім робіт, виконуваних під час ЩТО та ТО-1, перевіряється:
  • герметичність редукторів високого й низького тисків
  • тиск у першому й другому ступенях редуктора низького тиску
  • робота запобіжного клапана газового балона
  • робота манометрів високого й низького тисків
  • кріплення карбюратора й перехідника змішувача до карбюратора.
  • перевірка герметичності підігрівника
  • робота заслінки та її привода
Знятття ти промивка(заміна) повітряного фільтра, залити в його ванну свіжу оливу. Якщо потрібно, відрегулювати змішувач на мінімальний вміст оксиду вуглецю у відпрацьованих газах двигуна.

СО

Передбачається розбирання, очищення й регулювання:
  • карбюратора-змішувача,
  • редукторів, фільтрів,
  • електромагнітних запірних клапанів.
Перевіряється тиск спрацювання запобіжного клапана редуктора високого тиску. Один раз у три роки проводиться огляд газових балонів. Готуючись до зимової експлуатації, зливається відстій і промивається бензобак автомобіля.

Переваги

  • Газоповітряні суміші порівняно з бензоповітряними мають вищі антидетонаційні властивості, що дає змогу підвищити ступінь стискання й поліпшити економічні показники двигуна.
  • Газові двигуни характеризуються повнішим згорянням суміші й набагато нижчою токсичністю (шкідливістю) відпрацьованих газів, завдяки чому зменшується забруднення навколишнього середовища.
  • У разі застосування газу не зсувається плівка оливи зі стінок гільз і поршнів, зменшується нагароутворення в камерах згоряння; через відсутність конденсації пари бензину на стінки гільз циліндрів не розрізняють олива, завдяки чому 1.5 . 2 рази збільшується термін служби двигуна й період зміни оливи.

Недоліки

  • у газобалонних автомобілів складніша система живлення
  • підвищуються вимоги щодо пожежо та вибухонебезпечності
  • потужність газових двигунів на 10-20 % менша порівняно з бензиновими

Заходи безпеки

  • До водіння й обслуговування газобалонних автомобілів, допускаються особи, які мають відповідну підготовку і склали іспити з техмінімуму та техніки безпеки. Виконувати технічне обслуговування газобалонних установок можуть тільки кваліфіковані слюсарі, які пройшли відповідну підготовку й мають посвідчення.
  • Регулярні роботи з двигуном, що працює слід виконувати на спеціальному посту з місцевою вентиляцією для видалення відпрацьованих газів.
  • Пускати газовий двигун, якщо є витікання газу, не допускається.
  • Заправляти газобалонні установки можна тільки на газонаповнювальних станціях, коли двигун не працює. Під час заправляння балонів зрідженим газом треба берегтися обмороження.
  • Експлуатація газобалонних автомобілів з несправним газовим обладнанням і витіканням газу забороняється. Коли не вдається усунути витікання газу, його випускають в атмосферу (якомога далі від людей і джерел вогню).

Дизельний двигун переведений на роботу по газодизельному циклу

Існує багато схем переобладнання дизельного двигуна в газодизель, які можуть забезпечити відповідне співвідношення робочої суміші дизельного палива та газу. Економічна ефективність застосування газодизеля обумовлюється відсотком заміщення, і всі спроби збільшити відсоток заміщення рідкого палива газом призводять до дострокового виходу з ладу циліндро-поршневої групи та двигуна в цілому. Всі відомі способи конвертування дизеля в газодизель не дають змоги визначити оптимальне співвідношення рідкого та газоподібного палив, що в свою чергу може вплинути на якісні показники роботи двигуна та економічну ефективність переобладнання дизеля в газодизель. Теоретичними дослідженнями системи регулювання газодизеля, відмічають, що відсоток заміщення дизпалива газом залежить від величини навантаження на двигун.[1]

Інші гази

Бензинові автомобілі обладнані газобалонним устаткуванням, або автомобілі до яких додається транспортний газогенератор, можуть використовувати в якості палива світильний газ або деревний.
Аміак може використовуватись в двигунах з іскровим запалюванням та дизельних двигунах з незначними змінами.

Немає коментарів:

Дописати коментар