Тема 15. Технічне обслуговування і поточний ремонт системи живлення двигунів, що працюють на газовому паливі
Технічне обслуговування
ЩТО
Оглядом перевіряється:
- кріплення газових балонів і герметичність з’єднань усієї газової системи.
- геометричність арматури балонів і витрачених вертикалів.
- з’єднання бензопроводів і електромагнітного клапана-фільтра.
ТО-1
Крім робіт, передбачених ЩТО, перевіряється:
- робота запобіжного клапана газового редуктора високого тиску
- Змащується різьба штоків магістрального, наповнювального та витратного вентилів
- герметичність газової системи
- пуск і робота двигуна на холостому ходу як на газі, так і на бензині
Обов'язкове проведення очищення й встановлення на місце фільтрувальних елементів магістрального фільтра та фільтра редуктора високого тиску.
ТО-2
Крім робіт, виконуваних під час ЩТО та ТО-1, перевіряється:
- герметичність редукторів високого й низького тисків
- тиск у першому й другому ступенях редуктора низького тиску
- робота запобіжного клапана газового балона
- робота манометрів високого й низького тисків
- кріплення карбюратора й перехідника змішувача до карбюратора.
- перевірка герметичності підігрівника
- робота заслінки та її привода
Знятття ти промивка(заміна) повітряного фільтра, залити в його ванну свіжу оливу. Якщо потрібно, відрегулювати змішувач на мінімальний вміст оксиду вуглецю у відпрацьованих газах двигуна.
СО
Передбачається розбирання, очищення й регулювання:
- карбюратора-змішувача,
- редукторів, фільтрів,
- електромагнітних запірних клапанів.
Перевіряється тиск спрацювання запобіжного клапана редуктора високого тиску. Один раз у три роки проводиться огляд газових балонів. Готуючись до зимової експлуатації, зливається відстій і промивається бензобак автомобіля.
Переваги
- Газоповітряні суміші порівняно з бензоповітряними мають вищі антидетонаційні властивості, що дає змогу підвищити ступінь стискання й поліпшити економічні показники двигуна.
- Газові двигуни характеризуються повнішим згорянням суміші й набагато нижчою токсичністю (шкідливістю) відпрацьованих газів, завдяки чому зменшується забруднення навколишнього середовища.
- У разі застосування газу не зсувається плівка оливи зі стінок гільз і поршнів, зменшується нагароутворення в камерах згоряння; через відсутність конденсації пари бензину на стінки гільз циліндрів не розрізняють олива, завдяки чому 1.5 . 2 рази збільшується термін служби двигуна й період зміни оливи.
Недоліки
- у газобалонних автомобілів складніша система живлення
- підвищуються вимоги щодо пожежо та вибухонебезпечності
- потужність газових двигунів на 10-20 % менша порівняно з бензиновими
Заходи безпеки
- До водіння й обслуговування газобалонних автомобілів, допускаються особи, які мають відповідну підготовку і склали іспити з техмінімуму та техніки безпеки. Виконувати технічне обслуговування газобалонних установок можуть тільки кваліфіковані слюсарі, які пройшли відповідну підготовку й мають посвідчення.
- Регулярні роботи з двигуном, що працює слід виконувати на спеціальному посту з місцевою вентиляцією для видалення відпрацьованих газів.
- Пускати газовий двигун, якщо є витікання газу, не допускається.
- Заправляти газобалонні установки можна тільки на газонаповнювальних станціях, коли двигун не працює. Під час заправляння балонів зрідженим газом треба берегтися обмороження.
- Експлуатація газобалонних автомобілів з несправним газовим обладнанням і витіканням газу забороняється. Коли не вдається усунути витікання газу, його випускають в атмосферу (якомога далі від людей і джерел вогню).
Дизельний двигун переведений на роботу по газодизельному циклу
Існує багато схем переобладнання дизельного двигуна в газодизель, які можуть забезпечити відповідне співвідношення робочої суміші дизельного палива та газу. Економічна ефективність застосування газодизеля обумовлюється відсотком заміщення, і всі спроби збільшити відсоток заміщення рідкого палива газом призводять до дострокового виходу з ладу циліндро-поршневої групи та двигуна в цілому. Всі відомі способи конвертування дизеля в газодизель не дають змоги визначити оптимальне співвідношення рідкого та газоподібного палив, що в свою чергу може вплинути на якісні показники роботи двигуна та економічну ефективність переобладнання дизеля в газодизель. Теоретичними дослідженнями системи регулювання газодизеля, відмічають, що відсоток заміщення дизпалива газом залежить від величини навантаження на двигун.[1]
Інші гази
Бензинові автомобілі обладнані газобалонним устаткуванням, або автомобілі до яких додається транспортний газогенератор, можуть використовувати в якості палива світильний газ або деревний.
Аміак може використовуватись в двигунах з іскровим запалюванням та дизельних двигунах з незначними змінами.
Немає коментарів:
Дописати коментар