вівторок, 9 грудня 2014 р.

Тема 9. Контрольний огляд двигуна. Діагностування двигунів в цілому


Контрольний огляд двиигуна. Прослухати роботу прогрітого двигуна на різних частотах обертання колінчастого вала і перевірити, чи немає перебоїв і стуків, ненормальних шумів у двигуні, чи не тече масло, охолоджувальна рідина, паливо. Сліди охолоджувальної рідини, палива або масла на підлозі чи на землі свідчать про порушення герметичності відповідних з'єднань.


Діагностування двигуна, його вузлів і систем здійснюється безпосередньо на автомобілі з використанням спеціальних стендів.

Зони прослуховування шумів у двигуні. Діагностування двигунів дозволяєконтролювати токсичність відпрацьованих газів, а кваліфікований ремонт - усунути причини підвищеної токсичності і, таким образоА, цілеспрямовано боротися із забрудненням повітряних басейнів.

Діагностування двигуна, його вузлів і систем здійснюєтьсябезпосередньо на автомобілі з використанням спеціальних стендів.

Схема спектрального приладу. Для діагностування двигуна по концентрації продуктів зносу в картерних олії (кожного металу окремо) застосовують спектральний аналіз, що володіє вельмивисокою чутливістю.

При діагностуванні двигуна виробляють його огляд та опробування пуском, вимірювання потужності та перевірку технічного стану кривошипно-шатунного механізму, а також механізму газорозподілу. Огляд і випробування двигунапуском забезпечують візуальне виявлення підтікань масла, палива або охолоджуючої рідини, оцінку легкості пуску і рівномірності роботи, димлення на випуску. Прослуховуючи роботу двигуна, слід встановити, чи немає різких шумів і стукотів.

Як проводятьдіагностування двигуна і його систем.



Застосування методу діагностування двигуна по складу відпрацьованих газів дозволяє при невеликих витратах часу визначати не тільки загальні причини підвищеної токсичності і витрати палива, але і конкретнінесправності двигуна. Суть методу полягає в наступному.

Отримане значення періодичності діагностування двигуна ЗІЛ-130 добре узгоджується з періодичністю ТО-2 та поглибленого діагностування базового автомобіля ЗІЛ-130 для II категорії умовексплуатації, рівної 100 тис. км. При існуючій практиці поглиблене діагностування проводиться, як правило, за 1 - 2 дні до ТО-2 з метою виявлення потреби в ремонті двигуна автомобіля і причин зниження його потужностних та економічних показників.

Найбільшефективним є метод діагностування двигунів за параметрами працював масла. До основних його переваг належить висока інформативність, можливість раннього виявлення несправностей двигуна без його розбирання, установлення необхідностісвоєчасної заміни масла, запобігання відмовам у двигуні, зокрема, через підвищеного забруднення і зносу деталей. Тому діагностування технічного стану двигунів за параметрами працював масла включає як контроль накопичення продуктів зносув маслі, так і зміна фізико-хімічних показників масла.

Використання навантажувальних режимів при діагностуванні двигунів дозволяє виявити несправності, які не проявляються на режимах холостого ходу, зокрема в роботі економайзера, вакуумногорегулятора випередження запалювання. Особливо наочно виявляються несправності системи запалення. При збільшенні тиску в камері згоряння двигуна, що працює під навантаженням, з'являються пропуски запалювання в несправних свічках, витоку струму в проводах високоїнапруги, видимі на екрані осцилоскопа мотор-тестера.

Схема ядерно-магнітного витратоміра палива. У зв'язку з введенням норм, що обмежують викид токсичних речовин, все більше застосування знаходить метод діагностування двигунів за складом відпрацьованихгазів. Режім роботи двигуна безперервно змінюється від мінімальної частоти обертання колінчастого вала на холостому ходу при закритої дросельної заслінки до режиму, відповідного повного відкриття дросельної заслінки і потужності, що розвивається двигуном. У цейпроміжок роботи двигуна функціонують всі його механізми та системи. Відхилення від номінальних параметрів деяких з них (систем живлення і запалювання, газорозподільного механізму) викликає зміну в співвідношенні компонентів відпрацьованих газів.

Прослуховування за допомогою стетоскопа шумів і стукотів, які є наслідком порушення зазорів в сполученнях КШМ і ГРМ, також дозволяє провести діагностування двигуна. Однак для цього потрібен великий практичний досвід виконавця.

Лицьова панельмотор-тестера КИ-5524. Стенд (м о т о р - т е с-т е р) КИ-5524 ГОСНИТИ (рис. 24) більш досконалий порівняно зі стендом КИ-4397 і відрізняється від нього тим, що забезпечує проведення повного комплексу діагностування двигуна, включаючи вимір витрати палива без зовнішніхнавантажувальних пристроїв.

Перспективним методом оцінки рівня диспергуючих властивостей працювали моторних масел є визначення індукційного періоду осадкообразованія (ІПО) в приладі ДК. Застосування показника ІПО при масовому діагностуванні двигунів вумовах експлуатації важко внаслідок значних витрат часу на проведення аналізу. Однак для встановлення оптимальних строків зміни масла цінність цього параметра не представляє сумнівів.

До загальної діагностиці автомобіля відноситься і визначеннявитрати палива на 100 км шляху. Хоча цей параметр перевіряється при діагностуванні двигуна, тим не менше витрата палива є вихідний функцією всього технічного стану автомобіля.

Що ж стосується літальних апаратів, двигун - основна їх частина,визначальна в цілому їх надійність, безпеку і готовність до польоту. Тому у вітчизняній практиці питань контролю та діагностування двигунів приділяють особливу увагу, залучаючи до цього весь арсенал засобів, включаючи автоматичні, напівавтоматичні таручні методи.

Є частиною технічного обслуговування двигуна і включає перевірку і підтягування кріплень, діагностування двигуна, регулювальні і мастильні роботи.

Чим більше деталей і вузлів двигуна піддано діагностуванню, тимдостовірніше загальний діагноз і прогноз. Число деталей, які охоплюються діагностуванням, і точність інформації про їх технічний стан у великій мірі визначаються конструкцією двигуна, його розмірами і призначенням. Це дозволяє проводити так зване поелементне (поглиблене) діагностування двигуна.

Зусилля фахівців спрямовані не тільки на створення нових, більш економічних двигунів для цивільної авіації, але й на вдосконалення експлуатованих авіаційних двигунів в напрямку економії палива. Економія палива може бути досягнута покращенням характеристик двигунів (вдосконаленням параметрів робочого процесу, підвищенням ККД вузлів і зменшенням втрат) і збереженням початкових характеристик по можливості незмінними в процесі експлуатації. Внаслідок цього програма по вдосконаленню двигуна зазвичай складається з двох розділів: поліпшення характеристик і діагностування двигуна.

З метою охоплення невеликих автопідприємств, де неможливо організувати роботу спеціалізованих постів або груп, в рамках автотранспортних об'єднань доцільно створювати пересувні лабораторії (пости) контролю токсичності автомобілів. Така лабораторія має у своєму складі прилади контролю токсичності та димності ВГ у відповідності з діючими стандартами, набір діагностичної апаратури для двигунів, навчально-методичні матеріали. У функції пересувної лабораторії входить проведення всього комплексу робіт контрольно-діагностичного поста великих АТП-контроль токсичності та димності, діагностування двигунів і автомобілів, поелементний контроль і відновлення параметрів окремих вузлів двигуна. Крім того, робота пересувного поста повинна супроводжуватися демонстрацією ефективності методів контролю і регулювання двигунів по токсичності і паливної економічності, навчанням прогресивним прийомам експлуатації автомобілів.

Одним з головних теоретичних і практичних питань, що вимагають швидкого вирішення, стає розвиток методів технічної діагностики. Те, що зроблено в цьому напрямку у верстатобудуванні, зовсім недостатньо для підвищення надійності устаткування і звільнення цехового персоналу від безперервного обслуговування та спостереження за його роботою. Тим не менш вже накопичено відомий досвід вирішення окремих питань діагностування технологічного обладнання на підприємствах автомобільної, верстатобудівної та ряду інших галузей промисловості. Значний інтерес представляє вивчення досвіду передових заводів машинобудування з діагностування двигунів внутрішнього згоряння, газотурбінних і дизелів, компресорів, суднового, авіаційного та автотракторного електро -, пневмо - і гідрообладнання, електричних мереж, телевізійної та радіоапаратури, будівельно-дорожніх і сільськогосподарських машин, тепловозів, і електровозів, вагонів.

Немає коментарів:

Дописати коментар